De eerste fase van Levensloopmarketing: “Strategie”

Iedere zichzelf respecterende ondernemer is zich bewust van het feit dat er een gedachte moet zitten achter de uitvoering van sales, reclame, PR en Direct Marketing, oftewel een strategie. Toch hebben nog veel MKB-bedrijven een marketingstrategie zonder duidelijke richting. Manneveld zet de juiste koers in!

Doelgroep

Laat bepalen wie voor jou de beste klanten zijn. Een goede strategie valt of staat met het bepalen van je doelgroep. Denk hier goed over na, dit voorkomt dat je tijd en geld verspild aan klanten die uiteindelijk niet zullen gaan kopen.

Aandacht

Aandacht trekken dwingt je om op een effectieve manier mensen te vinden die op zoek zijn naar jouw oplossing.

Actieplan

Na het bepalen van je doelgroep en de gevestigde aandacht is het van belang dat ideeën worden omgezet in bruikbare inhoud, oftewel: Actieplan. Dit plan helpt om middelen en aanbiedingen te ontwikkelen die mensen aan je binden.

Tot zover onze visie op de eerste fase van het levensloopmarketing model “Strategie”. Ben jij naarstig op zoek naar een duidelijke strategie voor je bedrijf? Neem dan contact op, of vul de vragenlijst in om te kijken wat Manneveld voor jou kan betekenen.