Marketing strategie

Marketing strategie
  • Deskundig

    Onze mensen werken volgens de marketingstandaarden van Nima A, B en/of zijn gecertificeerd binnen de verschillende Google disciplines.

  • 10 jaar ervaring

    Sinds 2005 werken wij voor verschillende MKB organisaties met bewezen succesvoorbeelden. Zie ook https://www.manneveld.nl/ons-werk/

  • Eerlijk & oprecht

    Manneveld werkt volgens eigen filosofie verankert in passie. Toegevoegde waarde en geen schroom om door te dringen tot de kern van de zaak.

Fase 1. Marketing strategie

In de marketing strategiefase breng je je product of dienstverlening in kaart. Aansluitend koppel je het aan je doelgroepen en stel je planmatige doelstellingen. Om dit op de juiste manier te doen, zul je eerst jouw bedrijfsmissie en je overtuiging helder moeten hebben. Daarbij moet het duidelijk zijn wat je precies wilt doen en/of wat de verschillen zijn met de concurrentie. Vervolgens kijk je naar de niveaus van jouw doelgroep, aandacht en actieplan.

Bekijk onze video of download de whitepaper

Download Whitepaper

Jouw doelgroep

Er bestaan nog al wat misverstanden over doelgroepen. Op zich wonderlijk omdat het woord precies omschrijft wat het inhoudt: een groep mensen in jouw doelgebied waar je het liefste zaken mee zou willen doen. Je doelgroep staat los van de reden waarom je zaken met elkaar doet (geld verdienen, van elkaar leren of simpelweg investeren door te geven).

Aandacht trekken

Aandacht trekken dwingt je om op een effectieve manier mensen te vinden die op zoek zijn naar jouw oplossing. Op dit niveau weet je welke producten je levert; je bent op zoek naar de oplossing die jij je potentiële klanten kunt bieden.

Op dit niveau is het met name interessant om in contact te komen met mensen uit je doelgroep. Door vragen te stellen, naar ze te luisteren en vooral door te onderzoeken wat hun beweegredenen zijn om bij je te kopen.

Actieplan

Na het bepalen van je doelgroep en het aandacht trekken is het van belang dat je je ideeën omzet in bruikbare inhoud, oftewel: je maakt een actieplan. Dit plan helpt je om middelen en aanbiedingen te ontwikkelen die mensen aan je binden. Het actieplan helpt je ook om taken en verantwoordelijkheden aan medewerkers binnen je organisatie te koppelen, een tijdlijn van uitvoering op te stellen en planmatig je marketingorganisatie te beheren.

Voor meer informatie, bekijk de video hieronder of lees de whitepaper over marketing strategie.